onsdag 4 april 2012

Äntligen får jag väva en grej!

Min begynnande bildväv.

Provlappar i all ära, men det är så oerhört frustrerande att inte få göra en sak någon gång, alltså något som blir någonting man kan använda sig av i det dagliga livet. Provlappar är som sagt bra att ha, men nu känns det skönt att ha ett mål med det man gör.

Prov på lite ytor...

Men inte utan att återvända till provlapperiet, för givetvis behövs det provvävas innan man påbörjar ett nytt projekt. Oftast brukar man få igen det sedan, och faktum är att jag känner mig oerhört glad över denna provväv, eftersom jag bara kan väva på nu. Igår och idag har jag provvävt, och idag efter lunch kom jag igång med min bildväv. Tanken är att det ska bli en väggtextil, till var är inte ännu avgjort. Men huvudsaken är att jag känner för att gå till skolan trots att påsklovet börjat, men jag tror och hoppas att jag kommer att ha trevligt sällskap i form av min bildväv.

...och prov på lite fler ytor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar