måndag 6 februari 2012

Idag har jag lanat

Metallbroderi delvis täckt av guldlan.

Kanske inte riktigt rätt uttryckt. Lan är den metalltråd jag har lärt mig använda idag, då vi har börjat med ett riktigt spännande projekt, metallbroderi. Jag har bestämt mig för att göra teknikprover, och prova på så många tekniker jag orkar och hinner, och idag började jag då med guldlanet, en tråd som ser ut mer som ett smalt metallband i guld eller silver.

På andra sidan lövet.

Men mest upptas mina tankar av lövet, som jag haft en intensiv period med just nu. I torsdags bestämde jag diktatoriskt att första sidan var färdig. Andra sidan började jag med i fredags, och blir en fortsättning på första sidans hjärtranka. Jag har bestämt att den ska bli klar i morgon, vilket jag vet att jag kommer att lyckas med. Vad jag vet ska jag bara brodera lite silverfrön, och eventuellt någon av mina henner. Trots att jag kan se att jag snart kan vara i mål så är jag ändå orolig för att inte bli klar i tid, imorgon har jag bara en vecka kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar