måndag 19 juli 2010

Jag hatar datorer!

Igår nämnde jag något om att jag tillfälligt skulle byta adress idag och fram till på söndag. Fel, fel, fel. Jag har fått fel adress och kan inte blogga på Kravallslöjd idag. Så istället för att få ännu mera panik och bli ännu mer stressad och ännu mer irriterad, väljer jag att blogga på hemmaplan idag. Vi får se imorgon.

Därför får jag berätta här på min ordinarie adress vad jag har hittat på idag:


Skinnet ser onekligen lite skojigt ut. man kan inte tänka som med tyg, att man ska spara och börja i ytterkanten.

Det mesta har denna dag kretsat kring Börjes kängskor. Jag har tvinnat och beckat tråd, burit ett blött skinn tvärs genom Börjes familj trädgård, legat på ett kallt cementgolv på mitt blöta koskinn och skurit ut sulor och ovandelar samt snören, tvinnat och beckat ännu mera tråd och klippt ut skaft i renskinn. Imorgon hoppas jag på att kunna påbörja sömnaden, den roliga biten som man sliter så mycket för att få hålla på med.


Börjes kängskor i utskuret format. De små delarna är ovandelarna som ska sys uppe på foten.


Börje syr kärlekstältet.

Dessutom har vi bestämt oss för att sova ute i kåtan ikväll, vilket fick Börje att sy kärlekstältet som vi pratat om så länge. Nu varken ser det eller är det så romantiskt som det låter, i själva verket är det lakan ihopsydda till ett minitält att ha innanför kåtan för att hålla borta myggen.

Färdigt, uppmonterat i hallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar