måndag 26 juli 2010

Hem till byn...

... och till min ordinarie sida!

Precis som dagens rubrik antyder, har jag åkt på blixtvisit till Jämtland, närmare bestämt till Hammarstrand där jag har växt upp. Detta är en nödvändig visit inför min flytt till Stockholm, eftersom det är här jag har alla mina saker som jag ska ta med mig. Nu ska väll inte det bli så mycket, eftersom jag blir tvungen att ta tåget till Stockholm med hela bohaget. Tur att min nya hyresvärd är snäll, jag får låna hennes möbler. Det är guld!

Kängskon, ännu genomblöt, med ovandelen fastsydd.


Annars har jag antagit mig en lite kortare resa idag, från Vännäsby till Hammarstrand, och jag har varit så trött att jag inte ens orkat sticka. Tacka för det, när jag varit tvungen att sitta uppe till ett varje natt. Dags att sova nu. Men här hemma hos lilla mamma har jag sytt fast den första ovandelen på första kängskon. En kängsko vars rynktråd inte ruttnar innan jag är färdig i vart fall. Men jag har inte sytt på den andra ovandelen, så än har jag inte pustat ut.
Imorgon kommer jag i vart fall inte sy på kängskon i första taget, då ska jag och lilla mamma ut och klättra i förrådet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar