tisdag 12 januari 2010

Utställningen på Kafé Station!

Den färdiga väven monterad och klar i utställningen på Kafé Station.

Med blandade känslor har jag sett framemot denna dag då vi skulle ha våran utställning. Först trodde jag inte att jag skulle bli färdig med vävningen, och sen trodde jag inte att jag skulle bli färdig med monteringen. Men jag blev färdig och jag hann vara med innan jag återvänder till mitt hemlän Jämtlands län, och min tidigare bostadsort Sveg, samt min tidigare bostadsplats Bäckedal.
Uppsättningen av utställningen gick bra, vernisagen blev välbesökt vilket var jätteroligt. Alla var representerade, och allt var jättefint. Denna kurs och mina kurskamreter kommer jag uppriktigt sagt att sakna en smula. Det har varit en trevlig stämning hela tiden, och mer kan jag nog inte begära. Så tack Helén, Merit, Thushara, Katarina, Ida, Malin, Frida och Petra för en inspirerande och lärorik tid som vi fick tillsammans!

3 kommentarer:

  1. Där är den ju monsterväven! Det ser ju ut att bli bra!

    Är tyvärr inte hemma nu annars hade jag kommit och tittat, men ska försöka maila ut informationen till alla vävintresserade jag hittar!

    SvaraRadera
  2. Så häftig i verkligheten också. Något av det dimmiga intrycket försvann på fotot. Jag gillar den. Skulle bara ha ett hus med plats för sådana pjäser... Jättekul att se hur ni alla hanterat temat olika och alla de fina resultaten.
    Restbiten av väven jag fick, skall jag försöka göra till lampskärm i sovrummet! Skall bara fundera om det går att behålla biten hel.Det tar emot att klippa sönder ett rundvävt stycke. Ha det så kul i Bäckedal! Åsa

    SvaraRadera
  3. Pizzakartonger? Du är och förblir en tvättäkta tönt du Sören^_^

    SvaraRadera