söndag 24 januari 2010

Pizzakartonger, hosta och mjuka skinn

En och en halv vecka har förflutit här på Bäckedals fhsk, och hade det inte varit för min ihållande hosta till följd av en förkylning skulle nóg det mesta vara så nära perfekt som man kan komma. På skinnkursen där jag går nu, har jag i alla fall en kurskamrat från England som är kunnig i alternativ medicin, och som gör sitt bästa för att hjälpa mig. Dessutom får jag tips hela tiden om vad jag borde gör mot min förkylning som inte vill ge med sig.
Veckan som har gått har för övrigt innehållit terminens första bus, vår fantastiska lärare Aja brukar använda ordet "pizzakartong" ibland när hon pratar om ett dåligt mjukgjort skinn. Inspirerade av detta, kom vi på att vi skulle vända oss till den lokala pizzerian och köpa upp lite pizzakartonger, och byta ut skinnen mot dessa under måndagens eftermiddagsfika. Sagt och gjort, vi satte vår plan i verket. Och vi tog oss an det med största allvar, vi skrapade pizzakrtonger, fettade in pizzakartonger, lade pizzakartonger i blöt, mjukgjorde pizzakartonger osv. Och Ajas reaktion lät inte vänta på sig. Roligt hade vi (och Aja med faktist), och till allas glädje lyckades vi fånga allt på film.
Två skinn har jag också fått mjuka, två fårfällar. Dessa två bearbetar jag fortafarande, i alla fall när jag sover eller sitter i sängen. Jag hoppas sannerligen att de blir mjuka nog när det blir dags för sömnaden sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar