fredag 18 december 2009

Svarta havet


Så här ser det ut under min varp.

Idag har jag uppnåt hela 70 cm på min väv, det går alltså ganska långsamt framåt men har man valt bomullsgar 16/2 får man skylla sig själv. Hittils är jag ganska nöjd med min väv, bortsett från några små detaljer, som att det krymper för mycket på bredden och att trådar går av samt att det blir stadkantränder i sidorna. Men jag tröstar mig med att jag inte gör den åt någon, det är mitt alldeles egna själviska konstnärliga flumprojekt. I helgen ska jag nog köpa ljusslingor till min lilla (hmpf!) väv.

1 kommentar:

  1. Tänker på alla adventsvisor om "ur mörkret kommer ljuset". Det ser så häftigt ut!
    Stadkantspår kan man kanske också göra något kreativt av.
    There is a crack, a crack.
    And that´s where the light gets in. (Leonard Cohen)Åsa

    SvaraRadera