onsdag 16 december 2009

Mörkret

Efter ett antal dagar med uppsättningsarbete fick jag igår äntligen börja väva. Jag hann väva nästan 1dm innan jag fick veta att trampuppknytningen var fel. Inte kanstigt att skälet var dåligt. Så idag har jag äntligen kommit igång på riktigt med mörkret som jag ska väva. det är lite ovant att väva i svart, när jag så mycket hellre använder starka, varma, murriga färger när jag skapar. Men jag bestämde inte rikgt själv vilket tema jag skulle arbeta efter, och då blir det kankse inte alltid som man brukar göra. I alla fall om man ger temat en chans. Jag tyckte inte att temat i sig var så inspirerande, men jag gav det en chans den här gången. Grejen är den att jag har ganska svårt att arbeta tematiskt, i gymnasiet, var jag sämst på det. Ofta så fick vi ett tema, och läraren visade exempel, sen var man ju låst vi dom exempel som man sett. Men eftersom min lärare här på Vävdesign inte hade några exempel att visa upp, så har vi kunnat arbeta väldigt fritt utifrån temat, och själva skaffat oss en uppfattning om det. Det tror jag har gjort en stor skillnad.



Den påbörjade väven.

Vävandet i alla fall har gått bra idag, men det är som ett gympapass att behöva sträcka sig så mycket, då skedbredden mäter 160 cm. Jag förväntar mig lite träningsvärk när veckan är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar