onsdag 22 november 2017

Mögel!

Ibland är man duktig och städar utrymmen som man aldrig städar annars, som till exempel förrådet, och för några veckor sedan hade jag fått nog av det kaos som just då rådde i vårat förråd inne. Hela lördagen roade vi oss med att tömma förrådet på allt utom det som hörde till min ateljé och sedan stuva in och stuva om det, för att sedan ta ateljélådorna på söndagen. Allt började bra och jag trodde på allvar att vi skulle klara det på en förmiddag. Men i vanlig ordning är ju allt sånt här mycket lättare sagt än gjort, i ordens rätta bemärkelse, för längst in mot väggen, bakom gesällprovet, var det fullt med mögel.


Inget som satt sig på själva gesällprovet, förutom lukt, men däremot i ett annat skolarbete, Fågelbo, som akut fick sprättas loss och klippas upp för att rädda det som räddas kunde. Monteringen, tyget på baksidan och MDF-skivan var bara att slänga, och broderiet fick tvättas så gott det gick. Om jag ska montera om det har jag inte bestämt mig för än, i nuläget känns det ganska bekvämt att slippa besväret med förvaringen. I synnerhet när vi nu kommit fram till att det inte går att förvara stora textila verk i vårat förråd.
Räddningsaktionen gick efter många om och men bra till slut, vad som ska hända med Fågelbo nu är inte bestämt.



1 kommentar:

  1. Så trist! Kan ana känslan hur det snörps åt när aningarna besannas :-( Tur att du hittade det nu!!!

    SvaraRadera