måndag 4 juni 2012

Final


Fågelbo.

I torsdags synkade jag med tidsplanen och blev helt färdig med broderiet. Inte så tokigt, jag var lite orolig för en vecka sedan. Men nu är fodret på plats och hänganordningen med, så då är den färdig. Det enda som inte är färdigt är min rapport om projektet, men det händer väll innan veckan är slut. Just nu är jag för trött för att veta om jag är nöjd eller inte, faktum är att jag mest är trött och jävligt sugen på att brodera samtidigt. Ingen bra kombo.
Men så snart skolan är över väntar nya projekt, snart startar jag med lite formgivning inför min frivilliga sommaruppgift, samt en annan idé jag gått omkring med ett tag, båda broderirelaterade, och jag är rätt så pepp inför båda mina kommande projekt. Inget måste, bara roligt.

Fodret förbereds.

Fodret har nålats fast på baksidan.

För att sy fast fodret har jag använt en böjd nål och sytt med smygsöm.

Fastsytt foder.

Hänganordningen är två öglekrokar med en dubbel ståltråd.

1 kommentar: