onsdag 7 september 2011

Flyttkaos och stickspår

Äntligen så var jag då tillbaka i Stockholm för lite drygt två veckor sedan, men jag hade förträngt det där med att flytta in i en ny lägenhet. Kaoset var ett faktum när flyttlasset kom, och återigen drabbades jag av handarbetstorka. Men nu har det mesta fått sin plats på mina 21 kvadrat, skolan började äntligen förra veckan och jag har fortsatt lite på min sommarmastodont, tröjstickningen inspirerad av en spedetröja. I kväll tog nystan nummer två slut, och jag bestämde mig för att sticka något annat ett tag. Så här långt har jag kommit hittills, det är ryggen som syns på bilden.


Dessutom passade jag på att ta en bild av min nya handarbetshörna, Den största fördelen är att ingen kan kolla över axeln på mig nu när jag bor på sjätte våningen.


Snart hoppas jag även på att få lära mig den ädla konsten att väva flossa och rya, det första projektet på skolan är matttekniker, ett projekt jag sett framemot länge nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar