torsdag 19 maj 2011

Ibland är jag snabbare än min kamera


Igår kunde jag ha förklarat mitt enskilda projekt som färdigbroderat, men det gjorde jag inte. Ända sedan jag arbetade med skissen har jag saknat något, och förra veckans besök på Nordiska museet fick mig att inse att mitt broderi kanske behövde någon form av inramning. Så igår när jag precis broderat färdigt allt efter min skiss, ritade jag en inramning direkt på tyget och broderade dit den. Sen i morse när jag kom till skolan, tog fram broderiet och hängde upp det insåg jag att förändringen krävde fler invånare, och så blev det. Det enda jag ångrar är att jag inte fotograferade innan jag gjorde förändringen.


Just nu ligger broderiet i våtspänning, i väntan på morgondagen då jag tänkt sätta igång med monteringsarbetet. Egentligen är jag en dag före min tidsplan, eftersom jag från början tänkt spänna först i morgon. Det i sin tur innebär att jag ligger flera dagar i förväg med monteringen som jag inte hade räknat med att påbörja förren på måndag. Kanske det blir en färdig produkt på måndag istället för montering, och dessutom en del dagar när jag bara kan sitta med projektrapporten.
Jag kanske borde börja titulera mig tidspessimist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar