måndag 22 februari 2010

Flera får

Denna dag i hantverkshimmelen Bäckedal, har för min del mest handlat om får. Jag håller på att kalka ett får, vilket betyder att man avhårar det i en smått oangenämt doftande blandning vatten och kalk. Sen har jag skrapat får, badat får, torkat får, garvat får och räckt får. Hela dagen.
Dessutom har Stefan den Envise, min och Carros älg, påkallat min uppmärksamhet med den dagliga dos s-skrapning som han kräver. men det går framåt i alla fall, och i morgon väntar mer får och mer älg, samt två eller fler fiskar. Vill man alltid vara upptagen ska man söka till Den här kursen, det är ett som är säkert.

2 kommentarer:

  1. Bäääää. Hoppas du hinner ta dig ledigt på sportlovet. Vi saknar dig!
    Betyder det där att man får fårskinn utan ull? Känner mig verkligt okunnig om skinn.
    Kramar från kallt västerbotten
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Ja, kalkning betyder att man får ett skinn utan hår eller ull.

    SvaraRadera